maandag 28 maart 2011

Lente!

Ik heb de lente in mijn bol! Het haken heeft fanatieke vormen aangenomen, mijn man vroeg me gisteravond grappend of hij het haken als dwangneurose moest zien... En hij heeft gelijk, want van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zit ik op elk vrij momentje met een bolletje garen en een haaknaald te haken, haken, haken! Wat ik dan zoal haak?



Ik ben druk bezig met deze deken van granny squares. Dit is een langlopend project, dus ik haak hier en daar eens ineens flink wat vierkanten en dan ligt het weer een tijdje. Ooit zal deze deken me warm houden op een frisse avond, maar nu bestaat hij uit een baan van 1m25 bij 25 cm. Ik haak graag tussentijds al wat vierkanten aan elkaar, anders is het straks zo'n grote klus dat ik afhaak.



Dan dit lentesjaaltje. Ik heb 2 bollen prachtig roze gemeleerd katoen liggen waarover ik al tijden aan het nadenken ben wat ik er toch eens van zal maken. Dit weekend vond ik in een haakboek van Phildar dit patroon en ik vond hem leuk. Het heet spinneweb en ik vind het idee van een vierkant patroon zonder dat je losse vierkantjes haakt erg leuk. Het haakt simpel, lossen, vasten, stokjes en dubbele stokjes. Minimale inspanning, maximaal resultaat.



Gisteravond ben ik begonnen aan een poncho voor mijn dochtertje. Toen ze haar geweldige nieuwe jas kreeg was de sjaal zo klaar en bleek de hoeveelheid benodigd garen ietwat ruim ingeschat. Een granny style poncho leek me al langer een leuk projectje om voor haar te gaan haken en zaterdag drong het ineens tot me door dat die bollen Drops Paris perfect geschikt zijn voor een ponchootje voor haar. Ik heb nu 7 toeren en ik gok dat ik met 25 een mooie lengte heb voor haar.

Verder haak ik me suf aan iets geheims... Althans, geheim voor vriendin A. Het nijlpaard ligt nog half af te zijn, maar ik heb een superleuk klein projectje ontdekt waarmee ik haar tussentijds kan verblijden. Zo lang zij dit nog niet heeft plaats ik nog geen foto, maar het is superleuk haken en er kan van alles mee. Dit kleine projectje is ideaal voor een klein aardigheidje als cadeautje. Mijn gezin is al overladen met deze kleine haakwerkjes in alle kleuren van de regenboog en zodra A de hare in haar bezit heeft volgen hier foto's!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten